Auteur Topic: Westerlo, Cross der jongeren, 24-10-09  (gelezen 2870 keer)

poepegatje

• Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Westerlo, Cross der jongeren, 24-10-09
« Gepost op: oktober 25, 2009, 11:51:23 am »
Zaterdag 24 oktober trok ik naar Westerlo voor de 52ste   Cross der jongeren. Ik weet niet van waar die naam komt, maar dat doet niet direct ter zake. Het is toch een “naam” in de joggingwereld, dus die organisatie zal wel top zijn……dacht ik.
Parking vlot gevonden daar aan ’t domein “De Beeltjes” en dan naar de sporthal waar m’n voorinschrijving geregeld door onze voorzitter Guy Demarsin netjes klaar lag.
Ik ging vandaag de 12 km lopen, start om 16u15.
Er worden hier nogal wat afstanden georganiseerd, jeugdlopen over 100m en 500m (inschrijvingsgeld 1euro, jammer dat men geld vraagt voor de jeugdlopen, je krijgt de jeugd al zo moeilijk in beweging) en dan was er keuze uit 2 km, 4 km, 8 km, 12 km en 20 km. Voorinschrijven kostte 3 euro, daginschrijving  5 euro.
Toen ik aan de start kwam was de 8km bijna vertrokken, zij moesten 2 rondjes van 2 km en 1 van 4 km afhaspelen. Veel Demarsinvolk hier in deze groep van 250 lopers, teveel om op te noemen.
Waarom de organisatie 3 min later de 20 km laat starten mag God weten, gevolg dat die mannen (en vrouwen) na 500m in de staart van de 8km zaten, met alle gevolgen van dien. Daar komt dan nog bij dat de 20 km eerst 2 rondjes van 2km moest lopen en dan 4 van 4 km. Gevolg: één chaos en gefrustreerde 20 km lopers. Het bos is zo groot, waarom de 20 km geen 5’ later laten vertrekken en direct toertjes van 4 km laten afhaspelen ?
Tijdens m’n opwarming begon het te regenen, ik zag de kop van de 8km doorkomen met Wezzel (Wesley VDGaer als 3de en Chriske Wouters als nr 6).
Bij de aankomst van de 8 km probeerde ik Danny Matthys, Rudi VDBosch en Jan Damen wijs te maken dat ze nog een rondje moesten afhaspelen, maar Danny reageerde met een wijsvinger tegen ’t voorhoofd en de andere 2 hebben er eens mee gelachen. Ze liepen alle 3 dik onder de 40’, knap.
Och ja, ’t zal wel aan de reporter liggen zeker ??? Of moet de organisatie misschien toch ’t forum op www.joggings.be eens raadplegen om ’t ongenoegen van de deelnemers te leren kennen ????
Om 16u15 mochten wij dan starten voor onze 12 km, terwijl er nog deelnemers van de 8 km op ’t parkoers zaten en de 20km in volle gang was.
Ik ging proberen om de “bijna papa” Jan Van Passel te volgen, vorige zondag was ik vlot voor de Jan kunnen blijven….dus dat zal wel lukken zeker ? We vertrokken in ’t midden van ’t pak voor de 1ste 2 rondjes van 2 km, km 1 kwamen we door na 4’25”, km 2 8’55”, en we begonnen aan de 2de kleine ronde. Ik voelde dadelijk dat het niet voor vandaag ging zijn, ofwel was de Jan vandaag keigoed, misschien kon hij thuis niet lang gemist worden en gaf dat hem vleugels….maar na de 2de doortocht moest ik hem laten gaan. Ik besloot om dan maar gewoon verder te joggen, forceren had toch geen zin. Door de regen begon een stukje wat vettiger te worden, een geluk dat het nog meeviel. Nu waren het toeren van 4 km, ik heb zelf niemand meer ingehaald, maar werd des te meer ter plaatse gelaten door betere lopers. Bij m’n aanvang van m’n laatste (calvarie)ronde heb ik eerst rustig de tijd genomen om op ’t gemakske een bekertje water soldaat te maken. Op een dikke km van de aankomst kreeg ik nog een tik op m’n billen van Hugo”den trekker” Meulders die de 20 km liep en me vlot voorbij kwam. Onderweg (dat mag ook gezegd worden) was er prima km aanduiding en bij iedere doortocht aan de aankomst was er waterbevoorrading. Iets voor de aankomst zat een orkestje onder een tentje (soms) muziek te spelen.
Jan Van Passel liep uiteindelijk als 28ste na 52’36” over de meet, ik had op 8km dik 2’ moeten prijsgeven op “bijna Papa” Jan. Als nr 45 na 54’45” “strompelde” ik over de streep.
Bij de aankomst nummer afgeven en kreeg je een omslag. Aan de commentaren te horen van de clubgenoten heb ik zeeeeeeeeeer veel geluk gehad: ik had prijs. De meesten hadden zo’n briefje van “geen geluk, volgende keer beter” of toch zoiets. Je kreeg ook een klein blikje Aquarius (0,2l).
Ondertussen riep de speaker dat de uitslagen voor de lopers te koop waren aan de Dexiawagen , in ruil voor 0,25 euro kon je de uitslagen bekomen.
Ik  ben m’n prijs gaan afhalen, een vaas, nu nog onderweg ergens een bloemmeke plukken, maar ’t is niet echt het seizoen, dus dat zal moeilijk worden.
Ik keek uit naar een lekker doucheke, maar toen ik Marc”denbakker” VDWeyer tegen kwam die vroeg om in m’n verslag te vermelden dat het koud douchewater was, verdween m’n goesting.
Nog andere lopers melden me ’t zelfde nieuws, dus auto in en thuis douchen.
Cijfers: 100m: 34 lopers, 500m: 54 deelnemers, 2 km: 42 man/vrouw, 4 km: meute van 250, 8km: 249 koppen, 12km: 99 aankomers: gewonnen door Jan Daems voor Luc Moens en Guy Dewachter, 1ste dame Christel Van Looy. 20 km: 89 moedigen die uitliepen.
Al de uitslagen via: http://home.scarlet.be/~hemanist/kwb_joggings/info/westerlo.htm
Besluit: Positief: mooi parkoers, 100% bos, onverhard, prima km aanduiding, waterbevoorrading bij elke doorkomst, ruime parking
Negatief: sommige afstanden chaos door teveel afstanden tussen elkaar, de kop van de 20km zit vast in de staart van de 8km. Waarom die kleine rondjes van 2 km ? Zeer beperkte feed-back voor je inschrijvingsgeld: als je geen prijs had met de tombola (blijkbaar toch een grote meerderheid), moest je het stellen met een klein blikje Aquarius (gratis staal ???). Komen daar nog bij dat  het douchewater voor de meesten koud was. Als je een jogging organiseert in oktober, eind oktober, kan het koud zijn en modderig: zorg dan aub voor warme douches. Eens sportinfrastructuur als De Beeltjes moet dat toch aan kunnen. Geld vragen voor de uitslagen ruikt ook sterk naar “geldklopperij”.
Een meer en meer gehoorde opmerking in de groep joggers is dat het bij veel organisaties primair wordt om geld te verdienen aan de inschrijvingen en dat de service op de 2de plaats kom.
Ik ben de laatste om te zeggen dat het gratis moet zijn, maar voor je inschrijvingsgeld mag je toch iets terugkrijgen.
Of was poepegatje te kritisch ? Ik zal de reacties wel lezen op ’t forum zeker. ’t Is zeker niet omdat ik gisteren een slecht gevoel  had tijdens ’t lopen dat ik m’n frustratie via m’n verslag geuit heb. Ik probeer gewoon een objectief verslag te maken.
Groeten
Poepegatje

carla

• Moderator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re:Westerlo, Cross der jongeren, 24-10-09
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2009, 16:51:35 pm »
Wij vinden ook dat er na de gedane inspanning iets meer in ruil mocht zijn. Ik had zoals gewoonlijk pech  :( met mijn envelopje, onze daan had meer geluk  :-\ met het zijne. Maar er was toch veel volk om deel te nemen, blijkbaar vinden de meesten het niet erg om gewoon te sponseren
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2009, 16:53:08 pm door carla »

ForumAdmin

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • vermaelenprojects
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2009, 17:13:14 pm »
Wij hebben met 4 meegelopen en 1 prijs (thermos) gewonnen met de tombola.
Voor de bevoorrading aan de aankomst ben ik al tevreden met een bekertje water (mag zelfs van de kraan zijn), als er maar voldoende is.
Helaas was de waterpost reeds weg bij aankomst van de 12 km.
Vermoed dat het meeste volk komt vanwege de mooie omloop.

Marielou

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2009, 19:41:46 pm »
Vind ook wel dat ze er op achteruit gaan .
De 12 en 8 Km konden makkelijk samen vertrekken en dan nog die koude douches .
t Trok er nergens op .Wie nog niet ziek was is t nu wel geworden als ze wilden gaan douchen. >:(
Dan is de borreltjesloop in Kuringen wel anders georganiseerd.
Daar kreeg men voor 3€ een suikerwafel ,een peperkoek een fles water en een blikje minute maid fruitsap en zeer goede douches en nog een gratis consumptie voor een borrel of frisdrank en sommigen hadden nog een tombolaprijs er boven op.
En er werden nog eens 10 superprijzen verloot oa broodbakmachine ,bladruimer een reis naar de alpen voor 2....,prijs voor de ludiekste deelnemers en voor de allerkleinsten een appeltjesloop en nog activeteiten langsheen t parcours oa springkasteel ,fietsparcours met kinderfietsjes enz.
Ook zeer goede ambiance langs t parcours.
Zelfs tijdregistratie met chip .
Zou voor stellen om naar de borreltjesloop te gaan ipv naar Cross der jongeren!!!
Valt toch wel eens te overwegen .Niet?

Chriske

• Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Wouters-Smeets
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2009, 19:22:15 pm »
@MJ : of alle2  ;D ;D, want ze vallen niet op dezelfde dag !
http://www.wouters-smeets.be - Mens sana in corpore sano

Marielou

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2009, 12:45:39 pm »
Jaja je kan er alle 2 naar toe voor wie nog geen bang heeft van koud water. ;D ;)

Bart

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 03, 2009, 16:13:03 pm »
In het begin was er wel warm water.
Maar het briefje van de organisatie "denk aan de lopers die na u komen, wees zuinig met warm water" is wel erg ironisch als je weet
dat er maar één douchekraan is voor 5 douches. Wat bedoelen ze met zuinig zijn? Wachten tot je met 5 bent voor je de kraan mag opendraaien?  ???