Auteur Topic: Euro run Halen, 27 /08/ 2008  (gelezen 4570 keer)

poepegatje

• Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Euro run Halen, 27 /08/ 2008
« Gepost op: september 27, 2008, 20:03:14 pm »
Zaterdag 27 september ging de jaarlijkse Grote Prijs Leon Schots door in Halen.
Enkele jaren geleden was dat my Lucky day, ttz ik had daar geluk met de aanwezigheidstombola toen en won daar maar liefst 250 euro.
Ik had me dus vooringeschreven voor deze wedstrijd en koesterde hoge verwachtingen.
Maar donderdag laatstleden sloeg het noodlot opnieuw toe, ik ging als alternatieve training een tochtje maken met m’n splinternieuwe koersfiets, moest wegens onwillige jongeren op het fietspad de weg op en bij het terug ’t fietspad oprijden ging het flink fout: resultaat: veel vel kwijt (is niet erg), re pink vervelende fractuur, re duim waarschijnlijk ook breukje, schouder re stevig gekneusd en later te herevalueren, li knie gekneusd. En dan al bij al nog veel geluk gehad dat ik een helm droeg, anders zat ik hier nu zeker geen verslag te typen. Mijn helm heeft er wel ’t leven bij gelaten, die is voor de bruine vuilzak.
Dus moest ik forfait geven, liep ik thuis blijkbaar zo ambetant rond dat m’n vrouw me met de auto naar Halen gebracht heeft om naar de jogging te komen kijken.
De jeugdlopen en de 2,7 km wedstrijden waren reeds afgelopen en in de verte stond de meute klaar voor de 5,5 km wedstrijd.
Anderen liepen zich rustig warm voor de 11 km wedstrijd(4 ronden), waaronder Wesley Van De Gaer, die blijkbaar mijn voorinschrijving had overgenomen, laat ons hopen voor Wezzel dat m’n nummer hem geluk brengt.
Ondertussen mocht ik uitleg geven en medeleven ontvangen van veel Demarsinleden.
De speaker van dienst was weer in vorm, het enthousiasme van die man wekt m’n bewondering op.
Blijkbaar was ik niet alleen als fietser/pechvogel: spoedig herstel aan Bart Van De Velde.
Dan de meute weg voor hun 2 toertjes, een soort van 8 vorm waardoor ’t publiek wat verwend wordt.
Tamelijk vooraan zag ik onder andere Pépé, Chakke, Michel “ genie” Raymakers……en wat verder op Hugo den trekker en z’n “broer” Ludwig Borgwald. Marie José met de pet en nog vele anderen.
Michel had een hulpmiddeltje om z’n gevoelige kuit te ondersteunen aan. Ik kreeg van vele mensen de vraag om uit te zoeken of bij die lange kousen van Michel “chartellen” geleverd waren. Dus Michel: graag via ’t forum wat uitleg over je nieuwe kousen, met of zonder chartellen !!!!
Het was warm voor de lopers, in de zon was het aangenaam voor de toeschouwers, in de schaduw wat frisser.
Voor de lange afstand gingen Moeder Vermaelen en Poepegatje en z’n madamme ’t parkoers afwandelen.
Bij de start schoot Chriske Wouters weg, samen met een blauwbloes en Wezzel. Daarachter een groepje met Marc “den bakker”Vandeweyer. Iets verder volgde Rudy VDBosch, wat later Danny Matthys, Jan “den bisschop” Maus, Jan “chiao” VanPassel, onze Paus Willy 1…..en wat later de dochter van de Paus, Wendy.
Ronde 3 schoof Wesley dichter bij de blauwbloes, Chriske Wouters moest afhaken (voet omgeslagen), en Marc den bakker schoof dichter bij.
De ingang van de laatste ronde gaf Wezzel op kop, blauwbloes op 50 m, dan de rest.
Uiteindelijk heeft Wesley Van De Gaer gewonnen, mijn nummer heeft hem dus geluk gebracht, Chriske zakte terug (logisch met een kwetsuur, best niet forceren dan), en Marc “den bakker” werd knap 4de.  Jan “den bisschop” Maus zat stikkapot op ’t einde en werd nog geklopt door naamgenoot Van Passel “chiao”.
Opgemerkt onderweg tijdens m’n wandeling: opletten voor auto’s op de straten waar wel een kleine scheiding gemaakt was met het autoverkeer, signaalgevers, linten, maar op het pleintje kon een stuk van ’t parkoers afgesneden worden door tussen de geparkeerde auto’s te lopen (en dat gebeurde ook). Waterbevoorrading aan de doorkomst, geen km aanduiding gezien, maar toertjes van 2,7 km.
Iemand meldde me dat de kleedkamers en douches ok waren (toch voor de korte afstand), misschien iets drukker voor de langere afstanden.
In ruil voor je startnummer kon je kiezen: t-shirt of fles wijn of 2 drankbonnen.
Na de binnenkomst van de Paus en z’n dochter besloot ik samen met m’n vrouw door te gaan.
Toch nog merci aan Marc”den bakker” Vandeweyer vanwege madamme Poepegatje om de nuttige tips ivm slagroom maken.
Ook bedankt aan de milde schenker die onbekend wenst te blijven voor de lekkere appeltjes.
Uitslagen en foto’s kan je vinden op www.eurorunhalen.be
Groeten vanwege een gehandicapt Poepegatje.

« Laatst bewerkt op: september 27, 2008, 20:45:47 pm door ForumAdmin »

carla

• Moderator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: Euro run Halen, 27 /08/ 2008
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2008, 21:20:11 pm »
Zéér vlug herstel gewenst. Hopelijk ben je er snel terug bij.
 :D De schaapherder, het schaap en Carla

Marielou

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2008, 22:46:45 pm »
't Is toch wel t jaar van de pechvogels ... :(

Spoedig herstel toegewenst

vanwege Ludwig en Marie-José

De moed zeker ni laten zakken he !!!!

Michel R

• Moderator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2008, 16:21:16 pm »
Proficiat aan al de deelnemers in Halen  ;) en  spoedig herstel voor al de gekwetsten .
Chris , ik hoop dat je ongelukje met die omgeslagen voet geen te ernstige gevolgen nalaat .
Die omloop was m' dat niet , keren en draaien , borduren  >:(
Was er iemand van onze groep bij de gelukkigen om een geldprijs in ontvangst te nemen ?

Wezzel

• Jr. Member
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2008, 17:15:23 pm »
Ikke Michel, de volle 5 eurokes!! ;D  Ik heb er verdomme serieus voor moeten afzien gisteren.... ;)

Michel R

• Moderator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2008, 18:18:54 pm »
en den eerste prijs , wezzel  ;)
proficiat  :)

Chriske

• Hero Member
    • Bekijk profiel
    • Wouters-Smeets
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2008, 23:01:58 pm »
Langs deze weg wil ik Wezzel nog eens proficiat wensen met zijn overwinning en met ... (meer zeg ik niet, kijk maar op zijn blog  ;D)
Spijtig dat ik het hem niet wat langer heb kunnen volgen  :-[, maar voetje deed wat te veel pijn daarvoor.
Zaterdagavond nog naar spoed geweest en 3 weken buiten strijd. Donderdag of vrijdag ga ik eens bij de huisdokter langs, eens kijken wat die zegt ...
Ik en mijn vrouw hadden ook niets met de tombola.
Poepegatje mag er dit weekend al terug stilletjes invliegen, da zal hem goed doen.
http://www.wouters-smeets.be - Mens sana in corpore sano