Auteur Topic: Vrijdag 26 juni 2015 : Kardinaalsjogging Vorselaar  (gelezen 808 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Vrijdag 26 juni 2015 : Kardinaalsjogging Vorselaar
« Gepost op: juni 27, 2015, 06:44:08 am »
Aan de sporthal De Dreef startte een KWB-jogging van 5 – 10 of 15 km.  Warm…
Toerkes van 5 km, afwisselend door de straten rond de kerk van Vorselaar, de kasteeldreven rond de waterburcht en de piste aan de sporthal.
Geen bevoorrading halverwege de ronde van 5 km… Vorig jaar was het nat genoeg, waardoor die extra bevoorrading niet gemist werd, maar dit jaar had het zweetverlies een beetje beter mogen gecompenseerd worden.

Geen Vermaelens. Die spaarden zich vermoedelijk voor de verjaardag van zoon Johan op zaterdag.
Geen Karen Claes of andere KC-teamers.
De Demarsindelegatie kwam druppelsgewijs binnengesijpeld. De die-hards voorop. Namen noemen ga ‘k ni doen, dan vergeet ik er weer een deel.
De mannen van Peulis waren er ook. Hier wel namen, die zijn maar met drie tegenwoordig: de Patrick, de Guy en de Staf. Die mannen hebben nog altijd heimwee naar de tijd dat ik nog deel uitmaakte van Joggingteam Peulis… Toen konden we tenminste nog kaarten met ons vieren. ;D
De Patrick, de Guy en de Staf kwamen bovendien flyerkes uitdelen voor de Peulisjogging van komende vrijdag 3 juli. Allen daarheen!
Marianne en Robert waren ook van de partij om flyerkes uit de delen voor hun komende trouwpartij. Dat bleek echter niet meer nodig. Er zijn zo van die evenementen waar mondreclame voor gemaakt wordt. ;)
Carla en den Daniël toonden hun hart voor A.L.S. met sponsoring in het kader van mijn Dodentocht in de strijd tegen A.L.S. op 14 augustus. Bedankt, lieverds! Ik heb jullie bijdrage al doorgestort.

Bjokkesteam was vertegenwoordigd door den Bjokke zelf met zijn onafscheidelijke liefje Jill, en Tom Voet.  Dat zou weer een heroïsch duel Voet - Wouters (ons Chriske) opleveren vandaag. Stefan Rens kwam supporteren met de Yenthe.
Een SMS’ke maakte me er op attent dat er nog een specialleke op komst was: Liesbeth Vanneste. Ik dus naar de inschrijvingstafel voor 2 borstnummers, want Liesbeth vergeet soms al eens tijd te voorzien om zonder stress de file aan de inschrijvingstafel te trotseren.  :)
Liesbeth kwam de 10 km lopen. Moedig, want zij loopt normaal altijd de korte afstand. Dat verdient een steuntje: we spraken af om samen te lopen tegen een gemiddelde van 5 minuten per kilometer.

Zo gezegd, zo gedaan. We begonnen er aan.  
Na een paar honderd meter kregen we in het oog dat het koppel Peeters – Janssen ongeveer hetzelfde had afgesproken. We naderden dichterbij en zetten ons in het spoor van de twee straaljagers-met-een-snipperdag. Tot den Bjokke met enige trots liet zien met welk borstnummer hij vandaag rondliep…
666… het nummer van het beest. Hola, da is hier nen highway to hell of wa? Liesbeth plaatste van grote schrik een versnelling, Ik tussen haar en the Beast als buffer, een kruisteken makend met beide wijsvingers om hem op afstand te houden! Na een paar honderd meter nog eens angstvallig omgekeken om te zien of we van nabij gevolgd werden, maar vermoedelijk hadden ze mekaar al in de struiken gesleurd, want het koppel was niet meer te bespeuren.

Op het einde van de eerste ronde, op de piste, werden we voorbijgestoken door Bart Vanden Bosch.
Ook den Bart was zich aan het sparen voor de Wijnloop van zaterdag. Vader Rudy zouden we zelfs pas tegenkomen na de wedstrijd. Het was een tamme bedoening, daar in Vorselaar. ;D Ben Heylen zagen we ook een tijdje voor ons uitlopen, en die verdween uiteindelijk uit het zicht voor een derde ronde.

Na een goei 48 minuten bereikten we de finish. Gemiddeld 12,34 km/u. Sneller dan afgesproken, maar ’t was de schuld van da beest…
Volgens de Beauty van het Beast eindigde Liesbeth als derde dame.
We hebben het niet kunnen bevestigen... Het podium in Vorselaar bestaat alleen uit de winnaar van de dag en de eerste in alle mogelijke categorieën. Zilver en brons werden tijdens de eerste wereldoorlog uit de gemeentelijke kluis gestolen, en nooit meer aangevuld.

Na Liesbeth te hebben uitgewuifd, werd het tijd om een klein hongerke te gaan stillen in de SmikSmak. Mijn favoriete hamburger- en broodjeszaak - lees aandachtig, Ben Heylen - over het Kuipje in Westerlo.

Uitslagen van de Kardinaalsloop zouden verschijnen op volgende link tegen Sint-Juttemis:
http://home.scarlet.be/kwb-joggings/info/vorselaar.htm
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2015, 11:41:38 am door Rudy S »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol