Auteur Topic: Zaterdag 27 juni 2015: Hagelandse Wijnloop – Holsbeek  (gelezen 548 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Zaterdag 27 juni 2015: Hagelandse Wijnloop – Holsbeek
« Gepost op: juni 29, 2015, 20:42:05 pm »
Dilemma… Ga ik Michiel Nijs het vuur aan de schenen leggen, Sarah Minart naar boven hazen voor de bergprijs, of volg ik mijn voornemen om alleen nog trage kilometers te doen tot en met de Dodentocht?

Voor de gelegenheid, en om in de sfeer van de Elzasmarathon te blijven, hadden Karen Claes en ik onze shirt van die andere wijnloop, de Marathon du Vignoble d’Alsace, aangetrokken.

Voor de start werd er volop verbroederd met enkele plaatselijke schonen. Ik, de Roland, de Koen en de jarige Johan Vermaelen dus, kregen het gezelschap van andere schonen: Onder meer de dames Claes, Minart en Alen mochten zich aan onze atletische lijven vergapen! ;D  Patrick Vansteenkiste kwam zijn nieuw speelgoed testen en speelde al meteen met zijn leven door zoveel mogelijk compromitterende beelden van mij te schieten. Greetje A. werd echter snel uit haar droom weggetrokken door een overijverige trainer, die haar aanmaande te gaan warm lopen. Manmanman... bij 54 graden Celcius...
Te warm is te warm hé seg. Een daardoor oververhitte Greet, misliep hierdoor de prijs en vooral de eer van eerste Holsbeekse dame, in tegenstelling tot vorig jaar. En wie zorgde daar voor het gezelschap in de eerste kilometers? Juist, ja…  :D  (Sorry Wendy Vermaelen, duizendmaal sorry...)

Toen het startschot weerklonk stond ik nog in het midden van het pak te babbelen. Een twintigtal seconden later zag ik de kop van de groep al voluit naar de voet van de Chartreuzenberg vlammen, toen ik de startboog net onderdoor liep. Niet voor dit jaar, die bergprijs…

Het was warm… zouden er knappe schaarsgeklede madammen meelopen vandaag? Naar ’t schijnt waren er zo wel een paar, in de strijd om de eer van de eerste Holsbeekse dame…
Na een paar honderd meter kwam toch een portie bloot vlees in zicht! Zonder haar… zonder topje… monokini…!
Ha, de Rudy! ’t Was Caldersweer. Allee ja, eigenlijk is ’t gans het jaar Caldersweer, en dan is er Rudy Calders weer. Rudy en Rudy samen op pad. Den berg op. Den berg af…

Stroempel! How madam, voorzichtig! Aan het begin van de eerste korte afdaling zag ik een juffrouw voor mij rare movementen doen. Een lichtblauw shirt met een wijntrostekening. Karen Claes…

Beetje bij beetje, slalommend tussen vergane glorieën - ik voorzichtig oppassend om weer niet tegen een krakende groene k(n)ar te rijden - naderden we Karen. Boven op de Chartreuzenberg was de aansluiting een feit. Ik nam afscheid van de Rudy en bleef na de bevoorrading in de buurt van mijn bendeleidster ronddartelen. Soms er wat voor, soms wat er achter. Goed oplettend buiten het bereik van haar vuisten te blijven.

Een tweetal kilometer voor het einde ,het moment suprême: de wijndegustatie! Vooruit, een proeverke. Ook KC deed zich te goed aan het druivensap. Tot een kleine tornado een einde maakte aan de rust aan de wijntafel! “Hey Dirk, hier is wijn hé jong!” Dirk Schrevens had geen oren naar mijn aanbeveling en stormde door. Hebben die mannen van Kapsalon Luc een drankverbod gekregen of wa? Héhéhé.

KC en ik zetten ons dan ook maar in beweging om het laatste deel van het parcours samen af te leggen. Met nog een laatste spurtje bleven we net voor Wim Eggerickx. Of was het Koen Eggerickx? Den Eggerickx dus. En ik bleef zelf nog 2 tienden van een seconde voor juffra Claes. Yes we can! No mercy! ;D

De dag begon eigenlijk pas na ’t lopen. Mark Binon had een hele tafel voor ons gereserveerd.      
Johan Vermaelen had bovendien de Holsbeekse bakker overvallen en de taartvitrine leeggeroofd. Pralines ook, speciaal voor mij! Watte? Gene suiker? Ni speciaal voor mij dus…  
Ondertussen werden de laureaten op het podium geduwd. Bart Vanden Bossche heb ik daar 2 keer horen afroepen. De Michiel zijne naam viel ook, maar die was al naar huis. Veel belangrijker: Sarah Minart heb ik daar twee keer ZIEN passeren. Zij was het snelst den berg op, en ook het snelst den berg weer af… speciaal voor de Smalle werd zaterdag een nieuw clubke opgericht: het SM-team (of MS-team, of SMS-team…) ‘k Weet het ni zo goe nimeer… Kortelings is er alvast de eerste SMS-loop.

Enfin, toen duidelijk werd dat ik ons KC trouw zou blijven besliste Sarah dan maar zelf bij Bjokkesteam te blijven. Emiel Luyts bleef verweesd achter en was er kapot van. Ocharme.

Toen de zaal opgekuist werd, zetten we ons bij kapper Luc om uitleg te krijgen over het drankverbod van den Dirk. En toen we stilaan behoefte kregen om ons bed op te zoeken, begon den Binon nog over een braderij in Landen met gratis vrouwen tijdens een optreden. Ikke dus mee. Bleek er gewoon een gratis optreden te zijn…
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2015, 05:57:49 am door Rudy S »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol