Auteur Topic: Zondag 28 juni 2015: de Koentjesloop in Leefdaal  (gelezen 575 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Zondag 28 juni 2015: de Koentjesloop in Leefdaal
« Gepost op: juni 29, 2015, 20:55:55 pm »
De Koentjesloop, een koene loop ter nagedachtenis van wijlen Koen Renglé, werd vorig jaar door diens kinderen voor het eerst georganiseerd. Het bleek een prachtige loop te zijn door de Leefdaalse velden, met een prima sfeer achteraf.
De opbrengst van de Koentjesloop ging naar het vluchtelingenhuis van Leuven.

Dit jaar de tweede editie. Zelfde  formule. Eén verschil: waar het vorig jaar na de wedstrijd nog pijpenstelen regende, was de ganse dag gezegend met een stralende zon. 24° C wees het kwik aan.
Ik herinner mij Taha Fadoul, Rudi Bonvarlez, Eddy Van Havere, Koen en Willem Eggerickx, Mark Binon, Danny Nijs, Emiel Luyts en Marleen Wuyckens, de Ludo Heylighen en Karine Ausseloos, Rudy Calders, Dirk Schrevens, Chris Hellebaut, Sarah Minart… allemaal waren ze van de partij!

Een half uur voor de start, een berichtje: "ik kom!" Liesbeth Vanneste had er zin in. Nog een half uur… ik zal maar al ne nummer voor Liesbeth gaan halen dan. ;D Dat zou weer een spannende start worden…

5 minuten voor de start:
“Rudy, waar is da hier juist?”
“Waar zedde?”
“Leefdaal aan de kerk!”
“Zoek de Dorpstraat.”
“Ik ben in de Dorpstraat!”
“Nummer 255.”
“Shit, hier is’t 555!”
Nog 5 kilometer te rijden… Als volleerd parkwachter had ik al een plaats gereserveerd kort bij de start.

Even later: de blijde intrede!
“Waar is de inschrijving?”
“Ik heb al ne nummer voor u!”
“Wanneer is de start?”
“Ne minuut geleden.”
Wij naar de start.
“Komaan, laten we goed doorlopen!”
“Waarom, Liesbeth?”
“Ja, 5 kilometer hé.”
“Ik heb ne nummer van de 10 kilometer voor u, Liesbeth. We gaan rustig genieten van de omgeving. Héhéhé.” :D
En wijle weg. Op’t gemakske. 5’30 per kilometer op zo’n parcours en in die hitte leek mij snel genoeg. De Koentjesloop is de naam trailrun waardig. Na een kleine kilometer bereikten we de staart van de groep, en bestormden we verder de lange beklimming. De eerste drie kilometer gingen voornamelijk bergop in enkel plateaus. De laatste twee vooral bergaf, met een passage door een smalle holle weg. Oppassen, kuitenbreker! Een gemotiveerde seingever waarschuwde ons voor de lastige afdaling. Er stonden wel meer seingevers en -geefsters langs het parcours die hun taak met passie en aanmoedigingen uitvoerden!

Na de eerste ronde maakten we eerst tijd voor een plasstop, en dan begonnen we aan de tweede ronde.
Onderweg nog poserend voor fotograaf Dries Renglé. The best-of hebben we alvast gehaald!  :-*
Karine Ausseloos lieten we een tweede keer achter ons. Liesbeth blij omdat we gelukkig niet laatst zouden eindigen. Helemaal ni laatst Nestie: we eindigden uiteindelijk nog in het midden van het pak!

De prijsuitreiking. Op de lange afstand werd Taha Fadoul tweede bij de mannen, Sarah Minart eerste bij de dames (zesde algemeen zelfs)!

Na de podiumceremonie: de tombola voor het goede doel. Prachtige prijzen, dames en heren, prachtige mooie prijzen! (Ooit eens ergens gehoord in de Westhoek. Klonk ni slecht…) ;)
Onze tafel was regelmatig bij de gelukkigen. Iedereen, behalve Liesbeth en ik, mocht aan de prijzentafel passeren. Tot men aan de hoofdprijzen begon…

Liesbeth (of was ik het?) won een afvaart van de Dijle voor twee personen. Allebei prijs dus.
Ik (of was het Liesbeth?) won een Smooff-loungebed. Allebei prijs dus. Hihihihi.
En één van ons beiden won ook een fotoshoot. Ik stak een beetje treiterig één van onze nummertjes al de hoogte in vóór de trekking, en… mocht er meteen de prijs mee in ontvangst gaan nemen. :D Omdat ik ook wel eens graag mooie foto’s wil, was de bestemming van deze fotoshoot snel duidelijk: Liesbeth! ;)

Tot volgend jaar mensen!!! Een vaste afspraak in mijn agenda.

http://koentjesloop.be/
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2015, 21:21:01 pm door Rudy S »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol