Auteur Topic: Dinsdag 21 - vrijdag 24 juli 2015: 99e Vierdaagse van Nijmegen  (gelezen 532 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Dinsdag 21 - vrijdag 24 juli 2015: 99e Vierdaagse van Nijmegen
« Gepost op: juli 28, 2015, 08:32:31 am »
Als voorbereiding op de Dodentocht had ik graag 4 dagen na mekaar 50 kilometer gelopen.
Geen probleem voor de Nederlanders. Zolang je maar niet komt hardlopen, want dat is verboden tijdens de Vierdaagse!
Er is trouwens geen plaats voor tussen 43000 deelnemers...

Hans Geyskens was wél voorzien op 4 dagen wandelen, wat de Nederlanders bedoelen met "lopen".
Hij kreeg mijn gezelschap gedurende de tocht van 200 kilometer. We hebben ons rot geamuseerd, zowel op de Vierdaagse als op ons base camp, minicamping De Morgenster in Bergharen, bij Connie en Ron.

De Vierdaagse van Nijmegen, een evenement dat nergens ter wereld zijn gelijke kent volgens (zeer) ervaren wandelaars! En we hebben het geweten!
Dit is één van de hoogtepunten in mijn leven geweest. Merci Hans, om me er door te trekken wanneer het nodig was. Letterlijk en figuurlijk :D

Dat den Hans "hier een kegelspel" (leeg flesje water) doneerde aan nen opdringerige kleine die bleef zagen of we niks voor hem bijhadden;
Dat een vrolijk dikkertje "hey, kijk daar: een Chinees" zei, toen er een Aziaat passeerde, zij vervolgens een megafoon aan haar mond zette en luidkeels "HEE CHINEES" keelde;
Dat een kleine van een jaar of tien mij een high five wou geven, maar vlak voor onze handen elkaar raakten een nog kleiner manneke van een jaar of zeven den andere zijn broek naar beneden trok... die high five zal voor een andere keer zijn ;D;
Dat alles heb ik jammer genoeg net niet gefilmd...

De rest kan je terugvinden op onze AFTERMOVIE: https://www.youtube.com/watch?v=QV7M1IixaLg&feature=youtu.be
En op onze AFTER-AFTERMOVIE: https://youtu.be/OQzXbT5_tQw (wel terugspoelen blijkbaar)
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2015, 09:54:21 am door Rudy Sol »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol