Auteur Topic: Vrijdag 14 augustus 2015 - 46e internationale Dodentocht - Bornem  (gelezen 723 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Vrijdag 14 augustus 2015 - 46e internationale Dodentocht - Bornem
« Gepost op: augustus 19, 2015, 22:26:19 pm »
Ik was naar de Dodentocht getrokken om een 16 jaar oude rekening met mezelf te vereffenen: toen pas binnen om 7u50 door een wegvergissing. Dit jaar dus een nieuwe poging om om in te klokken om 7u00...

Drie uur voor de start zat ik vooraan om geen tijd te verliezen bij het vertrek.
Even later meldde Luc Havet dat Hans Geyskens en Stijn Beckers op komst waren. Die strandden op 40 meter van mij met Marleen Wuyts, Filip Vranckx en Peter De Bruyn. Ik verliet mijn plaats en zette mij bij hen. 3 uur in mezelf praten was misschien leuker voor hen geweest, maar ik zag da ni zo goed zitten... Een uurtje later strandde Karen Claes met mama Myriam op 2 meter van ons, maar kwamen bij ons zitten zodra ze dat doorhadden.

Hectische start op de nieuwe locatie, en direct een hele achterstand op de vroege vogels. Stilaan toch opgeschoven, supporters Luc Havet, Geiregat Lucienne en Kapper Luc uit Holsbeek uitgebreid gaan groeten in de Bornemse Boomstraat, en dan verder opgeschoven naar voren.

Eerste stop in Weert: minuten te vroeg. Wachten.
Doortocht in Bornem, Friesland foods, Wintam en Ruisbroek. Idem: wachten.
Tussen Weert en Bornem had ik het gezelschap gekregen van Nico de Roeck, die er samen met mij een spelletje van maakte om regelmatig aan de kop op te duiken! Wachten aan de post is natuurlijk niet altijd plezant, wetende dat na elke stop een honderdtal meter verder de bevoorrading was. Terug inhouden dus...

Nico zou een twintigtal kilometer lopen en dan verder stappen. Hij bleef echter vooraan meedraaien tot kilometer 32. Sterk nummer. Ik liep vanaf dan alleen met de koplopers verder, met een supergevoel.
Kilometer 34. 1/3e achter de rug, eindigde voor mij de droom. Mijn knie blokkeerde. Een overblijfsel van de Vierdaagse van Nijmegen dat genezen leek. Stappen was pijnlijk, lopen onmogelijk. De Nico kwam mij voorbijgestapt, en gaf mij een pijnstiller. 5 kilometer verder liep ik hem opnieuw voorbij. Na een uurtje was het effect echter uitgewerkt en begon de lijdensweg opnieuw... Nico en ook Johan Aerts kon ik niet meer volgen...

Verder gesukkeld tot de Palm. Daar mijn kleren verwisseld, gegeten en goeie moed ingepompt om er weer aan te beginnen. Ondertussen waren Hans en Stijn ook binnengelopen. Ik deed mijn sportzak terug binnen om hem in Bornem te laten afzetten, maar mijn knie blokkeerde weer door het lange stilzitten. Zware pijnstiller genomen deze keer, en vastbesloten om met die twee gasten te herbeginnen.

Helaas... eens buiten bleek dat het er mee gedaan was. Ik joeg Hans en Stijn verder en ging terug binnen om mijn sportzak terug op te vragen en het eerste "busje der schande" in te duiken om mij in Bornem te laten droppen.

Dat was echter zonder Karen Claes gerekend, dat pestjoenk was ondertussen binnengelopen en dwarsboomde mijn poging...
"Wa zijde van plan?"
"Stoppen"
"Da zal ni zijn, doe is verder!"
"Nee!"
"Ik heb hier nog een knieverband, doe dat maar aan."
"Nee!"
Wie stond er even later buiten met een knap wit knieverband? Juist... (En Karen ook, want die sukkelt ook al efkes met de knie.Twee schoon figuren bijeen...)

En okee, ik kon weer stappen. Lopen lukte niet meer. Maar Karen drong aan... En na een poging of vier, kon ik terug een paar honderd meter lopen. We wisselden mekaar voortdurend af: ik lopen en stappen, Karen lopend, zolang er geen onverharde stukken waren. Perfect! Zo kwamen we niet teveel in mekaars buurt.  ;)

De knie bleef pijn doen, maar net niet genoeg om er de brui aan te geven. Van post tot post, kilometer per kilometer schoven onder onze voeten voorbij. Blaren ontploften, maar op één lichte explosie na kwamen wijzelf goed overeen.

Om 11u46 bereikten we Bornem.

Bedankt Johan Vermaelen om te komen supporteren onderweg. Merci Chris Hellebaut, om ons een stuk te vergezellen op die lange dijk. Dankuwel, Luc en Lucienne om hetzelfde te doen in de laatste kilometer, en thanks Ilse Hoelbeek en Eric Peeters om ons live te komen steunen, al dan niet met berichten als hart onder de riem!
Bedankt, Karen! Jij zorgde er voor dat we dit avontuur begonnen met als doel zoveel mogelijk sponsoring op te halen voor de strijd tegen A.L.S., wat ons toch redelijk goed gelukt is, én jij zorgde er voor dat ik doorzette, en zo geen gezichtsverlies heb geleden bij onze vele sponsors. 1000 keer bedankt, Cruella!

Tot slot: bedankt aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen en ons het vertrouwen heeft gegeven in de strijd tegen de verschrikkelijke ziekte A.L.S.!

Beelden op één: http://m.deredactie.be/#!/snippet/55d06fea0cf26d21498e902e
Foto's: https://www.facebook.com/rudy.sol.1/media_set?set=a.981970708527046&type=3&pnref=story
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2017, 21:53:36 pm door Rudy Sol »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol

carla

• Moderator
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re:Vrijdag 14 augustus 2015 - 46e internationale Dodentocht - Bornem
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2015, 14:56:57 pm »
dikke proficiat