Auteur Topic: Zaterdag 26 september 2015: 12 urenjogging Westerlo  (gelezen 666 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Zaterdag 26 september 2015: 12 urenjogging Westerlo
« Gepost op: september 29, 2015, 18:51:47 pm »
Alle wedstrijden lopen die voor het Demarsin-criterium meetellen, vergt concentratie (als ge er ene vergeet zijde daar een jaar niet goed van) en een goeie conditie.

Maar af en toe is er in het weekeinde een dag vrij. Geen wedstrijd voor het criterium.                
Problemen, problemen… Want wat doet ne mens dan in het weekend? Optrekken met de kameraden! Dan is er tijd om nekeer iets te doen om wat te ontspannen.
Hindernissenlopen! Trails! Marathons! Ultralopen!

Vorig jaar kwamen we dikwijls met dezelfde mensen aan de start van die speciallekes, en naar analogie met het bevriende Bjokkesteam, dat met de hoofdprijzen ging lopen, doopten we ons vriendenclubke om tot KC-team.
KC? Staat voor Krewellige Cruella, meen ik mij te herinneren. Ludiek dus…  

Waar hoofdprijzen zijn, zijn soms ook nevenklassementen. De knapste, de lelijkste, de jongste, de oudste, de zotste (altijd prijs!), de troostprijs, de best geklede, nee: de best VERklede, de meest ontklede, de origineelste, de aanwezigheidstombola… Ons doel werd al gauw om er voor te zorgen dat we dan minstens ene prijs mee naar huis kunnen nemen. Ons palmares groeit elke week.

KC-team dus. Een goed uitgebalanceerde remedie tegen de verzuring die her en der probeert toe te slaan...

Vorig jaar werd het eerste optreden onder de naam KC-team er eentje om nooit meer te vergeten. Samen met vele vrienden en kennissen werd op de 12-urenjogging van Westerlo, georganiseerd door de Chiro en de Scouts van Westerlo, een vierde plaats behaald, en wonnen we 1 nevenklassement. Vooral het extra-sportieve luik was geweldig, in combinatie met het sportieve.

Dit jaar dus voor herhaling vatbaar! Ruim op voorhand schreven we ons in, gevolgd door de kameraden van JC Veltem. Ploegnummers 1 en 2 waren een feit. Om de synergie te bevorderen werden we naast elkaar geposteerd.

Om 9u zaterdagochtend werd het startschot gegeven. Robby Verschueren zou het eerste uur voor KC-team & friends volmaken. Daarna zou hij ook even de troepen van supporter nr 1 (Luc Havet) vervoegen.

Karen Claes was een nieuwe carrière aan het lanceren op de rommelmarkt van de 12-urenjogging.
Wel nog wat oefenen… Dominante Karen bood graag zelf af op haar eigen brocanterie, tot afgrijzen van potentiële klanten…
“Wa moet dat hier kosten, madammeke?” “Euuuuh, twee, drie euro? Of ja, ene is goe…”
Waarop de verbouwereerde klant repliceerde “jamme madammeke, ik zal zelf wel afbieden hé!” En voor het eerst in zijn leven bood hij zelfs op: “Hier, is anderhalveneuro goed?” “Ja!” glunderde Karen, om zoveel vrijgevigheid, en de lijdensweg van de joviale klant was nóg niet ten einde: “Hier, ge krijgt er nog een zakske okkernoten bij!”
Met tranen in de ogen uit bewondering voor zoveel commercieel talent zette de man zijn zoektocht naar nieuw tweedehandsmateriaal verder. Wie Karen beschuldigt van gierigheid, is klaar voor ‘t gesticht!

Ondertussen begonnen meer sympathisanten toe te komen, zowel bij ons als bij de buren van JC Veltem. Demerdijkloper Gunter Van De Velde verbroederde mee, ook Ilse Hoelbeek, Nicolle Mertens, Patrice Meert, Dirk Van Springel met zijn vrouw, Jan Van de Gaer, Cindy Verschueren, … ze liepen hun rondjes voor team nummer 1 mee en/of hielpen extra rondes te verdienen met de nevenactiviteiten.
Jenny Vermeylen, Wesley Van de Gaer, Maria Vermaelen en Gino Lauwen kwamen supporteren.
Demarsinlopers Bart en Rudy Vanden Bosch, Willy Vermaelen, Eddy Van Vlasselaer, Els Van Den Heuvel, Rikske Janssens, Ben Heylen, Dominique Simons, Jean-Luc Tuerlinckx, Monique Vercalsteren, Wim Smeulders, Hilde Windmolders, Peter Vangeel, Ludwig Borgwald, Marie-Josée Haine, Jan Van Passel, … ze deden allemaal hun duit in het zakje! Als ik er vergeten ben of niet gezien heb, laat het me weten!

KC-team zelf werd vertegenwoordigd door KC zelf, Hans Geyskens ,Roland De Haes, Johan Aerts en Johan Vermaelen, Wendy Vermaelen, Stef Claes, Myriam Roelants, Lucy Groenendaeler en ikke. Chris Hellebaut waren we vergeten te vragen, en Patrick Vansteenkiste moest verstek laten gaan door een blessure. Spoedig beterschap, kameraad!

Er waren springkastelen voor de kindjes. Muziek vanop het binnenplein, waar ook de nevenactiviteiten plaatsvonden. Er was een terras om tussen de inspanningen door te verpozen met een drankje en/of een hapje. Ze hebben aan alles gedacht, daar in Westel.

“Willen jullie met mij een rondje lopen?” “Jaaaaaa!!!”  Ik had twee minuten eerder kennis gemaakt met Jan, Julie en Pepijn. Een kleine delegatie van de jeugd van tegenwoordig. “Lap…” Zuchtte mama Ilse. “Ik heb al duizend keer gezegd om nooit met vreemden mee te gaan…” Aiaiaiai… haha. Tweede poging om een ‘njet’ uit de mond van de kinderen te horen: “Willen jullie een rondje lopen met deze wildvreemde meneer???” “JAAAAAAAAA!!!” Werk aan de winkel, Ilse Hoelbeek!
Even later had ik de kids in een vermomming gestoken (Pruiken! Mutsen! Drietand! KC-teamshirt!) en legden we - samen met de mama - het 700 meter lange parcours af. “Nog een keer straks?” “JAAAAAAAAAA!!!”  

Onderweg en tussen de activiteiten door begaven Leon “Moviemaker” Verswijvelt en Hermine “Madam Kodak” Korthout zich tussen de menigte om alles op de gevoelige plaat vast te leggen. Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat was er altijd wel één van hen te bespeuren onderweg. Deze twee mensen kunnen niet genoeg in de bloemetjes gezet worden voor het werk (filmpjes en/of foto’s maken en delen) dat ze week na week belangeloos leveren!

Wat viel er ondertussen onder andere te beleven?

-   De ploegenacts
KC-team had een goochel act in elkaar geïmproviseerd. We moesten als eerste team de binnenkoer op. Het publiek ontwaakte wel pas (blij) verrast uit hun winterslaap toen Karen aankondigde dat we zouden zien hoe handig ze wel is met haar mond…
Knopen ontwarren met haar tong en de knoop er vervolgens terug inleggen met diezelfde tong terug inleggen bleek geen probleem… Geen man die echter nog applaudisseerde, er moest een hypnotiseur aan te pas komen om hen terug naar onze planeet te halen.

-   Marathonuur
Eén loper per team die zoveel mogelijk afstand probeerde af te leggen gedurende één uur. Johan Vermaelen haalde voor ons ei zo na 15 kilometer binnen.

-   Kinderuur
Omdat wij bij het KC-team zelf niet gezegend zijn met kinderen (-12) die het daglicht mogen zien, mocht ik voor het tweede jaar op rij optreden als levend reclamebord, en was ik weer de kinderlokker van dienst! Van de organisator kwam Karen wel te weten dat zich al kindjes spontaan hadden aangemeld om te vragen welke ploeg dit jaar chips en snoep uitdeelde. Hopelijk moet heel die cirque dus volgend jaar niet meer en hoef ik dan alleen nog  met een zakje chips, snoep en Vondelmolen peperkoek staan zwaaien.
Dit jaar wierp mijn vermomming heel snel haar vruchten af: een scouts(?)groepje van een pagadder of 30 was hongerig genoeg om op mijn aanbod in te gaan: 1 rondje lopen voor een zakje chips, snoep en Vondelmolen peperkoek.
Toen het kinderuur startte stonden er al kinderen genoeg aan te schuiven om 12 uren te vullen ;)

-   Buikdanseressen!
Toen ik nog in bovenvermelde vermomming rondliep, werd ik versierd door Karen. :D
Dream on… ik kreeg gewoon haar halve tweedehandskraam over mij gedrapeerd!
Het inspireerde Leon Verswijvelt om mij op de dansvloer te sturen. Het leverde weer leuke beelden op. ;)

-   Hindernissenloopuur
Tijd om de hongerigen te spijzen.
Frieten met curryworst. Hap, slik, weg. Lekker!

-   Vrouwenuur
Vrouwen op de piste. Tijd om… de hongerigen te spijzen!
Hans Geyskens en ik verlieten even het 12 urenfeest om ne goeiendag te gaan zeggen bij Lois van de SmikSmak. 500 meter verder, over het Kuipje in Westerlo. Met de beste broodjes en burgers in town!
Gunter Van De Velde (de SmikSMakman) had zich voor ons moegemaakt, en zou dat even later nog eens herhalen, Vermits wij zo een wisselwerking wel zien zitten deden wij graag onze plicht.

-   Schlagerfesten
Elk om beurt beeldden we daar een schlager uit. Waarom ik de trefwoorden “aap” en “duivel” moest uitbeelden, is mij duidelijk. Maar “meneer spaghetti” doet vermoeden dat ik dringend terug wat intensiever aan sport moet gaan doen.  :P

Om 21u, met een massapolonaise door alle aanwezige deelnemers, eindigde het feest, en om 21u15, na het opruimen van onze tent, was er de prijsuitreiking op de binnenkoer.

KC-team amuseerde zich naar de zesde plaats, net voor JC Veltem.
We haalden wel prijzen in de nevenklassementen (hoe kan het ook anders?):
•   Jongste deelnemer: Sam was 2 jaar en 1 maand oud.
•   Oudste deelnemer: Demarsinveteraan Henri “Rikske” Janssens werd op 13 september 82 jaar.
•   Best verklede act in het thema “Schlagerfesten”.

Het optreden van Laston en Geo (open air party op de binnenkoer) hebben we aan de jeugd overgelaten.

We kregen stilaan weer honger! Even later stond dus een grote vertegenwoordiging te genieten van een lekker broodje of smakelijke hamburger in de SmikSmak, over het Kuipje in Westerlo.  ;) ;D

Foto’s KC-team:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1740291176199259.1073741902.1523910857837293&type=3

Foto’s JogLog: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1740291176199259.1073741902.1523910857837293&type=3

Filmpjes Leon Verswijvelt:
Deel 1: https://youtu.be/zlGHIiF7NYk
Deel 2: https://youtu.be/AZQvFWKNMaE
Deel 3: https://youtu.be/pWbYuP3zhkE
En eerstdaags de foto’s op zijn facebook: https://www.facebook.com/leon.verswyvelt?fref=ts

Foto’s facebookpagina 12 urenjogging kortelings op: https://www.facebook.com/12urenjogging-Westerlo-153315268064355/timeline/
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2015, 01:03:51 am door Rudy Sol »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol