Auteur Topic: Zaterdag 10 oktober 2015: Dubh Linn-jogging - Testelt  (gelezen 499 keer)

Rudy Sol

• Demarsin
  • Hero Member
  • **
    • Bekijk profiel
Zaterdag 10 oktober 2015: Dubh Linn-jogging - Testelt
« Gepost op: oktober 12, 2015, 18:00:27 pm »
De Dubh Linn-jogging in Testelt. Een wedstrijd van het Demarsincriterium. Ik ging om te trainen.
Traag, om mijn genezende scheur te sparen.
Voor alle duidelijkheid: de spierscheur in mijn kuit waar ik al een paar weken mee rondloop. :D

Omdat ik een uur te vroeg toegekomen was heb ik eerst de 5 kilometer meegedaan als opwarming.
Als slachtoffer van de dag, de onfortuinlijke lo(o)p(st)er die van mij nooit vanaf kan geraken, koos ik deze keer Filip Vranckx van HBvL.
HBvL: Het Belang van… LIMBURG. Dé garantie dat het traaaaaag zou gaan. ;)  
De Fille en ik hadden nog wat bij te babbelen. Als we 2 vrouwen waren geweest, hadden we daarvoor de 14 kilometer nodig gehad. Nu volstond de 5 kilometer.

Vlak voor de aankomst draaide ik als zwartloper terug om Jenny Vermeylen en Robby Verschueren te groeten. Greetje Alen kwam de hoop vergroten, tot een duivenmelker (kom, kom, …) een einde maakte aan haar pretmoment.

Een halfuurtje later vertrokken de 10 en de 14 kilometer samen. Goed opgewarmd vertrok ik weer als een jong veulen, maar bedacht mij na 500 meter, zette mij op een stapel gevelde boomstammen, en wachtte op de grijze middenmoot. Daar: Jean-Luc Tuerlinckx en Dominique Simons van Demarsin. Grijs genoeg. Ik voelde mij meteen thuis aan de staart van dat groepje. Ook Maria Vanderslagmolen van JC Veltem was er bij. Als Maria even moest lossen, liet ik ook het tempo zakken om haar in het bereik van de groep te houden, wat goed lukte. In de tweede ronde liepen we samen enkele groepjes voorbij, alleen zelf nog gedubbeld door Chriske Wouters, die aan een indrukwekkende solo bezig was! -  en we zwaaiden mekaar uit bij de splitsing in de laatste 500 meter. Maria had haar 2 rondjes (10 km) bijna volbracht, ik moest er nog eentje bij doen.

Ver voor mij zag ik nog net een loper uit het zicht verdwijnen. Ik had een mikpunt en trok mij op gang. Maar mijn kuit reclameerde en ik liet het tempo terug zakken. Even achterom gekeken om te zien wie er zoal op komst was. Hubert Mertens (Demarsin) was blij (?) met zijn onverwacht gezelschap. We werden nog ingehaald door twee tetterende vrouwen (dit bewijst mijn stelling van hierboven over het bijbabbelen…), die hun adem beter gespaard hadden voor de eindjump, want we liepen er even verder vlotjes definitief terug over.

Na ’t lopen mochten we nog genieten van ne gratis Westmalle, maar na de Westmalle werd het te fris om buiten te blijven staan en te druk om de pub in te duiken.  Eerst nog gezorgd voor Wendy Vermaelen haar birthdaypresent: nieuwe sjotschoenen! Desgewenst nog te wisselen voor loop- of fietsschoenen.

Uw correspondent ging daarna goeiendag zeggen in de SmikSmak. (Westerlo, over ’t Kuipje ;) )
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2015, 21:18:59 pm door Rudy Sol »
Tot daar mijn bijdrage.
Met sportieve groeten
Rudy Sol